Timeforklaring

Aktiv trening Eid

Aktiv senior 50 min.
Camilla Bugge/Catharina Skårhaug
Sykkel/ styrketime som passar for eldre, utrente og nybegynnarar - dette er enkel trening du har utbytte av i hverdagen.25 min sykkel til fengande musikk. Hver enkelt tilpasser belastning og intensitet selv. 25 min styrke i gruppesal. Enkle og funksjonelle øvelser. Du vil bli tett fulgt opp av instruktør, og du bestemmer selv hvor hardt du vil ta treninga, alt etter nivå og dagsform.

Sykkel 50 min. To pulstopper
Hege Solheim
Kondisjon og forbrenning på sitt beste. Med musikk som drar deg gjennom en time med høy intensitet gjennom et variert terreng. Du bestemmer selv motstand på sykkelen og dermed også hvor langt du presser deg. Variasjon mellom tunge tråkk og tempo, både sittande og ståande. Timen passar for dei som allerede er vant til å trene spinning.

 

Sykkel 60 min. 
Trude Solvang
En intervalltime der man jobber mest stående og med lange intervaller.


Sykkel 60 min. Kortintervall
Rune Venøy
Intervalltime; tøff og intensiv time med høy puls. Fokus på å komme raskt opp i puls på hvert intervall, og holde trykket og pulsen oppe helt ut. God kondisjonsøkt som passer for alle. Svettegaranti!

 

Sykkel fredag 45 - 75 min.
Turnus
Timen vil variere etter hvem som er instruktør.

 

Basisball Centercore 55 min.
Tone Nilsen / Marianne
Basisball Centercore er en time med fokus på kjernemuskulatur, balanse, mobilitet og stabilitet. En vektball med håndtak er utstyre du brukter gjennom hele timen.

 

Kettlebell 45 min.
Sigrun/Marianne
Kettlebell er ei vektkule med håndtak. Timen med kettlebell byr på høy intensitet og rå muskelkraft. Timen kan være noe teknisk og det er en fordel å ha trent styrke før.



Aktiv styrke 60 min.
Sigrun Rand
Her trener du utholdende muskelstyrke. Det vil si mange repetisjoner på hver muskelgruppe og lite pauser. Du vil få god hjelp til teknikk underveis om du trenger det. Timen passer for alle.

 

TRX-Catslides 55 min.
Hege Anita Myklebust
TRX er slynger der du trener styrke, fleksibilitet og balanse i funksjonelle øvelser. Du utnytter din egen kroppsvekt for å skape motstand mens du trener og har dermed mulighet til å jurstere vanskelighetsgraden uansett fysisk form.

 

Stepp/Styrke 45 min.
Gun Bøen
Denne timen er en kombinasjonstime med stepp og stykre. 

 

Cardio dance 60 min.
Ann Mari Bjørlo
Timen passer for deg som liker å bevege deg til musikk. Du trener både kondisjon og koordinasjon på en morsom og effektiv måte.  

 

Yoga 60 min.
Marianne Rogne
I yoga puster du dypt inn og ut gjennom nesen med fokus inn i deg selv. Du lytter til hvordan kroppen har det i de ulike øvelsene. Yoga gir ingen kondisjon, men mye beveglighet, avspenning og økt styrke. Du oppnår bedre balanse, beveglighet og kroppskontroll i tillegg til avspenning.
MERK DEG: Ta med varme sokker og teppe til timen. Dersom du gjennomfører anna trening i forkant, er det viktig å skifte til tørre klær før yogatimen. Det anbefales å ikke innta mat dei siste to timane i forkant av yogatimen, og ikke vann underveis i timen.

Rolig yoga 75 min.
Marta Eiríksdóttir
Her trener du dei klassiske yogaøvelser som gir kroppen din smidighet og styrke. Du blir mjukere og opplever indre ro og fred. Du lærer óg pusteøvelser som hjelper deg å få mere energi og overskudd til din hverdag.
Yoga gjør oss bevisste på våre sterke og svake sider og lar oss sette grenser basert på kroppens signaler. Gjennom suksessivt å bli bedre til å sette sunne grenser på yogamatten, kan vi også ta denne innsikten med oss ut i hverdagen og skape bedre balanse i livet.
MERK DEG: Ta med varme sokker og teppe til timen. Dersom du gjennomfører annen trening i forkant, er det viktig å skifte til tørre klær før yogatimen.

Goddess Power Yoga 75 min.
Marta Eiríksdóttir
- Styrketrening for kvinner!
Her tilbyr Marta, yogaleder en unik treningsform som hun har utviklet spesielt til kvinner som vil oppleve en kraftig yogatrening. 
Styrke og kondisjon igjennom yogaøvelser, lette vekter, pusteøvelser, positiv tanke-trening. Vi vil også fokusere på vår indre kraft, gledehormoner og indre velvære. Flott trommemusikk. Timen avsluttes med dyp avspenning.
-Sterk i kroppen, bli selvsikker!
-Rense bort negative følelser!
-Trene opp positive tanker, få mer energi!
Kraftig kurs for deg som er klar til å ta imot det beste i livet!

Danseyoga 75 min.
Marta Eiríksdóttir
Yoga kombinert med dans og avslapping. Danseyoga gir deg en unik opplevelse av din egen indre velvære og gir deg masse energi. Vi stimulerer vårt indre og vårt ytre igjennom denne treningen, som kan hjelpe deg slippe deg helt fri og bli gladere. En nydelig opplevelse igjennom lette dansetrinn, yogaøvelser, pust, musikk og rytme.



I tilfelle det blir satt inn vikar for instruktør kan timen bli noe annerledes enn beskrevet her.